Zacznijmy od pierwszej rzeczy:
Załóż stronę internetową. Choć to dosyć oczywiste, wolę przypomnieć. Można podpiąć swoją, własną, zakupioną domenę, ale można także skorzystać z darmowej, która będzie zaproponowana na kreatorze strony.
Kiedy mamy stworzoną stronę warto pamiętać, aby była atrakcyjna wizualnie, ale także jeśli chodzi o treści. Dlatego dobrze przed rozpoczęciem tworzenia obejrzeć szablony oraz przeczytać jak to wszystko ma dokładnie wyglądać, ponieważ ja piszę tutaj dosyć ogólnikowo.
- dobra kolorystyka, wszystko musi do siebie pasować i wyglądać zachęcająco.
- brak błędów. Interpunkcyjnych czy ortograficznych. Nie ma nawet o tym mowy.
- najlepiej pisać pod kątem SEO. Warto do tego wynająć kogoś, kto się na tym zna i będzie wiedział, co robi. Bez tego istnieje możliwość, że twoja strona nigdy się nie wybije.
Po zaprojektowaniu strony wpisz swoje dane kontaktowe. Istnieje możliwość dodania sklepu. Jest to bardzo fajna opcja, gdyż pomoże Twoim ofertom ''wypłynąć na głębsze morze''. Warto podłączyć swoją skrzynkę mailową, by otrzymywać nowe wiadomości od zainteresowanych kupnem.
Następnie, jeśli jeszcze nie posiadasz, to dobrze byłoby założyć social media. Mówię tutaj o Tweeterze, LinkedIn, Instagramie. A po wykonaniu tej czynności na swojej stronie dodać ikony tych forów i swoją nazwę użytkownika. To pozwoli Ci rozwijać swój interes na wielu płaszczyznach. Trzeba jednak pamiętać o regularnym zarządzaniu kontami. Zaawansowane firmy mają od tego swoich ludzi. Każdy odpowiada za coś innego i dlatego wszystko dopięte jest na ostatni guzik.
Istnieje opcja dodania dodatkowo możliwości zapisania się do newslettera. Wiele osób z niej korzysta, w tym także ja, ponieważ ułatwia zdobywanie więcej zamówień. Działa to w ten sposób, że dodajemy opcje, następnie ustawiamy treść wiadomości, a klient przy zapisaniu się będzie co jakiś ustalony czas otrzymywał wiadomość o nowych produktach.
Wracając do sklepu wbudowanego w stronę, najlepszą opcją jest dodanie możliwości logowania na stronę. To pozwoli klientom dodawać rzeczy do koszyka i nie będą one usuwane, a także szansę na przykładowo zniżkę. Jest to wygodniejsze i dla sprzedawcy i dla kupującego. Można bez problemu sprawdzić, ile sklep ma zarejestrowanych klientów oraz ile jaki klient ma zamówień.
Opłaca się nawiązać współpracę z hurtownią, gdyż na ogół wychodzi to taniej. Nawet jeślibyś robił własnoręcznie ubrania, to wyszłoby to drożej. Biorąc pod uwagę, że pewnie musiałbyś robić kilka takich samych rzeczy. To zdanie nie ma na celu zniechęcenia, ludzie często kupują własnoręcznie robione projekty. Porównuję tylko cenowo. Dobrym sposobem też jest sprzedawanie na zasadzie: kupię taniej, sprzedam drożej. Jeśli znasz modę i orientujesz się w tym temacie, zarobisz całkiem niezłe pieniądze.
Miej na uwadze to, że możesz o wiele więcej wydać na samo reklamowanie swojej strony niż na samą stronę. Często ludzie kupują, a później nie wiedzą co robić, bo nie mają pieniędzy, by jakoś odbić się od dna i na tym kończy się ich biznes. W biznesie ważna jest inwestycja. Najlepiej swoje oferty promować na YouTube, Instagramie oraz Google. Wszystko da się dopasować do twojego budżetu, tylko zrób wcześniej research.
Czerp inspiracje, ale nie plagiatuj. Często sklepy ''pożyczają'' opisy od bardziej popularnych sklepów, bo myślą, że wyjdzie im to na dobre. W końcu oni mają dużo klientów, multum zamówień, wyświetleń. Co może pójść nie tak? Tu cię mam, wszystko. Google jeśli zauważy, że ktoś ma taki sam lub podobny opis sprawi, że twoja strona znajdzie się w ciemnych odmętach wyników w wyszukiwaniu.
Zwracaj uwagę na drobne szczegóły. Czy to podczas pisania, robienia zdjęć, kupowania produktu na sklep. Wszystko musi być idealnie. Nie pozwól, by do tekstu wkradły się literówki. Nie pozwól, by zdjęcia były rozmazane. Nie pozwól, by produkt na sklep był uszkodzony. W wypadku uszkodzonego produktu należy napisać o tym w opisie i najlepiej umieścić zdjęcie wady. Jeśli tego nie zrobisz, stracisz na lojalności. Nawet jeśli jest to mała plamka, czy dziura. Liczy się KAŻDY drobny szczegół. Zyskasz na oglądalności, kiedy zdjęcia produktów będziesz wstawiać po wypraniu i wyprasowaniu.
Profesjonalizm. Nie rób nieprofesjonalnych zdjęć. Chcąc osiągnąć coś więcej i dorobić się, musisz o to zadbać. Nie upubliczniaj fotografii produktu, gdzie:
- jakaś część ubrania jest ucięta przez telefon/aparat
- ubranie leży zmechacone, pogniecione lub brudne
- ubranie nie jest na chociaż trochę jednolitym tle
- wisi na wieszaku, a na pewno nie leży na podłodze.
Okej, wiemy jak NIE ROBIĆ zdjęć? Zatem jak je robić?
1. Jeśli masz jednokolorową ścianę, możesz na jej tle zrobić zdjęcie. Wygląda to o niebo lepiej.
2. Zatrudnij modelkę lub modela. Może to być nawet znajomy, który zrobi to za darmo. Jeśli nie masz takiej możliwości, nic nie stoi na przeszkodzie, by kupić manekin. Również świetna opcja.
3. Wypierz i wyprasuj ubranie.
4. Czasami na dobre wychodzi dodawanie efektów do zdjęć, jednak tak, aby nie zmieniały one realnych kolorów produktów.
Porozmawiajmy teraz o inwestycji:
Wiele osób boi się inwestycji. Tym bardziej bez doświadczenia. Często pytają się kogoś z rodziny, kogoś, kto po prostu nie ma doświadczenia. - Zrobić to? Odpowiedź brzmi: RÓB. Osoby bojące się inwestycji na początku zawsze powiedzą nie. Warto jest przekonać się o tym na własnej skórze i zdobyć doświadczenie samodzielnie. Nigdy nic nie wiadomo. Każdy od czegoś zaczynał i to jest pewne. Człowiek wybił się i momentalnie wzbogacił przez sprzedawanie zwykłych kamieni. Nie wierzysz? Przeczytaj! Mcdonald's od czegoś zaczynał, KFC, wszystko. Kto by pomyślał, że sprzedawanie kurczaków, które można kupić w milionach innych restauracji czy sklepach będzie zarabiał miliony i będzie aż tak popularny? Znam osoby, które jadą do innego miasta ze swojego małego, by zjeść coś z tych restauracji. Przed inwestycją warto zrobić research, a nawet trzeba. Dzięki temu będziesz wiedział, czy opłaca się w to inwestować. Oczywiście nic nigdy nie jest pewne na 100%.
Zapraszam do dyskusji pod tym postem :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeśli chcesz zaproponować firmę którą rekomendujesz jako lokalnego producenta lub usługodawcę to zostaw tu opis namiary opisz co oferuje ten przedsiębiorca. Pamiętaj by zostawić też jakiś kontakt, zwykle bedzie to nr telefonu. Ufam że brak ograniczeń nie sprawi że bedziemy mieli więcej z tym pracy. pozdrawiam