Sprzedawaj lokalnie jest projektem grupy Pchli Targ Miastko

Sprzedawaj lokalnie w Miastku przedmioty których już nie potrzebujesz w swojej szafie, tworzysz rękodzieło, albo produkujesz lokalnie coś tak bardzo charakterystycznego że warto o tym powiedzieć światu, zapraszamy.

Pierwszy Pchli Targ w Miastku

Pewnie nie raz już natrafiłeś na Informacje na Temat planów zorganizowania wydarzenia Pod tytułem Pchli Targ Miastko. To Wydarzenie handlowe skierowane do każdego kowalskiego, który ma w swoim garażu dużo nie potrzebnych już przedmiotów. Ale to również propozycja dla tych którzy chcieli by przewietrzyć swoją szafe. Sprzedawać będzie mógł każdy, również firmy zajmujące się handlem. Nie mniej ta jest skierowana do Kowalskiego, który ma w garażu, szafie, piwnicy, strychu niepotrzebne rzeczy. Cały czas przyglądamy innym podobnym imprezą i z pewnością wybierzemy najbardziej pasujące elementy i dostosujemy je do lokalnej społeczności. Wyprzedaż garażowa u nas zwana Pchlim Targiem ma być wydarzeniem cyklicznym. Dzięki czemu ludzie z okolicznych miast będą mogli zaplanować swoją wizytę

 W poszukiwaniu aktualnych ofert sprawdź odnośnik Oferty pracy w Niemczech, dzięki czemu oszczędzisz czas na poszukiwanie Ofert pracy dzięki którym zarobisz wynagrodzenie w Euro. 


Co bardziej liczy się w Pracy? Konkretne pieniądze czy dobra zabawa dzięki której możesz żywo spędzić czas i dobrze się bawić ? Publikuje tu ogłoszenie od zaprzyjaźnionych znajomych. Jeśli miałbyś ochotę aplikować zapraszam cię do kontaktu na poniżej podany numer telefonu.

Pchli targ, flohmarkt, Wyprzedaż Garażowa, Targ staroci

Aby coś tu kupić lub wymienić, możesz również przystąpić do bloga. Wystarczy zostawić komentarz pod odpowiednim postem, a szczegóły dogadać z właścicielem przedmiotu na mejla. Blog jest wspólny, a o porządek na nim dbają kolejno różne osoby. admin jest tu gieldamiastko@gmail.com

środa, 29 lipca 2020

Co sprzedawać? Analizujemy ankietę.

Witam drodzy czytelnicy. Dziś porozmawiamy sobie o tym, co sprzedawać, jak sprzedawać i co robić, by zyskać klientów. Oraz poddamy analizie ankietę.




Jaka płeć przeważa w kupnie odzieży używanej?
Po udostępnieniu ankiety widać, że 71,9% ze 231 osób to kobiety a 23,8 to mężczyźni. Można by pomyśleć, że powinniśmy sprzedawać więcej damskich ubrań. Ale czy to faktycznie prawda? Odpowiedź brzmi - nie! Dlaczego? Ponieważ świat cały czas idzie do przodu, moda się zmienia, pokolenia się zmieniają i dzięki obserwacji oraz researchu wiemy, że nie wszystkie osoby, a raczej kobiety nie noszą wyłącznie damskich ciuchów. Poza tym nie zapominajmy o panach :).
Ile lat mają najczęściej nasi klienci?
W następnym pytaniu możemy zauważyć, że większość osób odwiedzających nasze miejsca pracy jest w wieku od 16 do 18 lat. Nie możemy jednak zapomnieć o osobach starszych, ale też młodszych. By zyskać klientów, najlepiej sprzedawać ubrania w rozmiarze M do L. Potwierdza to mój własny reasearch oraz doświadczenie. Lecz nie wyklucza to sprzedawania mniejszych lub większych rozmiarów. Najważniejszą rzeczą jednak jest nieeliminowanie osób o innej posturze ciała.  

Jak często ludzie kupują używane ubrania?

Z wykresu wynika, że 118 z 231 osób odwiedza swoje ulubione lumpeksy lub targi około 3 razy w ciągu dwóch tygodni, zaś 97 rzadko. Skłania nas to do otwierania naszej działalności codziennie, w każdy dzień tygodnia. Nigdy nie wiadomo, kiedy do naszych drzwi zapuka nasz potencjalny klient. Najlepszym pomysłem będzie napisanie na kartce wielkimi literami dni i godziny otwarcia, a następnie wywieszenie jej na drzwiach sklepu lub na straganie w widocznym miejscu.
Jak wyglądają szafy naszych kupujących?
Z 231 osób 138 mają większość używanych ubrań a 93 nowych z sieciówek. To oznacza, że targi i lumpeksy stają się bardziej popularne i opłaca się inwestować w tę branżę. Nasi klienci cenią sobie oryginalność, cenę oraz środowisko. Warto w naszym sklepie stworzyć opcję oddawania ubrań za małą kwotę. Dzięki temu damy odzieży drugie życie, planeta zyska na ekologii, a my w oczach klientów. :)
Oceny klientów ubrań używanych.
Najwięcej ludzi w skali od 1 do 10 ocenia jakość ubrań na 8, ponieważ zazwyczaj ciuchy w lumpeksach lub na targach są w niemal idealnym stanie. Jak widać również na wykresie, odpowiedź nie jest zbyt jednoznaczna. 99,5 osób z 231 po przetestowaniu odzieży używanej stwierdza, że ich jakość jest w stanie od 4 do 10, kiedy 4 oznacza w porządku, a 10 lepsza od jakości ubrań sieciowych.

Co ma największy wpływ na zakupy w lumpeksach/targach?
Jeden z największych wpływów na zakupy to cena. Dlaczego? Ponieważ klienci zazwyczaj w lumpeksach szukają tanich rzeczy, okazji. Drugim powodem jest marka, jak wcześniej wspomniałam. Na przykład często można znaleźć koszulkę Adidas, gdzie w sklepie kosztuje około 100 złotych, a w lumpeksie albo na targu za grosze. Warto mieć oryginalne rzeczy, ponieważ ludzie często to sprawdzają, jednak należy pamiętać, że nie wszyscy zwracają na to uwagę.
Ile najwięcej czasu ludzie spędzają na targach lub w lumpeksach?
Dużo osób spędza w lumpeksach po 30 minut lub mniej, ponieważ nie mogą znaleźć nic ciekawego. To z pewnością skłoni nas do powiększenia asortymentu. Jednak część ludzi spędza tam czas od półtorej godziny do nawet 3 godzin (pamiętajcie, że nie jest powiedziane, że kupują w jednym, tylko na przykład w kilku). Im większy asortyment sklepu, tym dłużej będą tam przebywać, a co za tym idzie - kupią więcej rzeczy.
Dlaczego ludzie postanawiają kupować odzież używaną?
Z ankiety wynika, że 31,2 procent osób zaczęło kupować ubrania przez media społecznościowe, ale 29 i 24,7 procent poprzez rodzinę i znajomych. Przez młodsze osoby nasze sklepy stają się bardziej popularne, więc powinniśmy sprzedawać więcej młodzieżowych ubrań. Wynika z tego, że żeby osiągnąć sukces, należy promować naszą działalność w mediach społecznościowych. Po dokonaniu researchu można sprawdzić, że najczęściej używaną aplikacją jest Instagram.

W jakim wieku najczęściej ludzie zaczynają kupować w lumpeksie?
Najczęściej nasi klienci zaczynają kupować w wieku od 14 do 16 lat. 40,2 procent klientów dowiaduje się i zaczyna uczęszczać do naszych sklepów od 10 do 13 lat. Z pewnością wpływ mają na to rodzice lub internet. :) Co do tego żadnej rady udzielić nie można, ale zawsze warto wiedzieć i trochę bliżej poznać sieć naszych klientów. :)

Na jakich produktach naszym klientom zależy najbardziej?
Myślę, że nie trzeba przypominać, że to właśnie na ubraniach najbardziej zależy odwiedzającym targi/lumpeksy. Jednak czy to znaczy, że powinniśmy tylko to sprzedawać? Nie! Na dole można samemu sprawdzić. :)
Skoro nie tylko ubrania, to co sprzedawać więcej?
Już wam mówię. Z ankiety, którą udostępniłam do wypełnienia aktywnym gościom targów oraz lumpeksów wynika, że w grupie ich zainteresowania są najczęściej dodatki. Mogą to być spinki, pierścionki, paski. Takie rzeczy naprawdę często się sprzedają. Nie można również pominąć, że spora część zaznaczyła rzeczy przydatne w domu lub na co dzień. 
Jak często klienci kupują rzeczy inne niż odzież?
To tak naprawdę bardzo indywidualne pytanie. Odpowiedź zależy od osoby oraz często jej wieku, ale także od rzeczy, które proponujemy, a w tym też ich jakości. Lekko ponad 33 procent tylko ogląda rzeczy z innej kategorii, a 51,7 procent kupuje rzadko. Nie można zapomnieć o 28 osobach, które zaznaczyły, że często kuszą się na takie przedmioty i dokonują zakupu. Jest to nieco ponad 13 procent.
Ile ludzie wydają na targach lub w lumpeksach?
To pytanie również zależy od wielu czynników. Na przykład od sumy wypłaty lub asortymentu. Jednak patrząc ogólnie, 42,2 procent osób wydaje od 50 do 100 złotych, zaś 39,1 procent raczej do 50 złotych. Nie można zapomnieć o procencie osób, które wydają od 100 do 200 złotych lub od 200 złotych w górę. Ten procent wynosi 18,7.
Jak klienci odbierają proponowane przez nas małe gratisy lub rabaty?
Mnie osobiście odpowiedzi lekko zszokowały. Myślałam, że wszyscy lubią gratisy lub jakiekolwiek przeceny, a 1,3 procent osób zagłosowało, że ich nie lubią! Szok. 20 osobom z 229 są obojętnie, zaś 87,3 procent osób ocenia je pozytywnie. :)
Do jakiego stylu dążą nasi klienci?
Z ankiety wynika, że 41,8 procent osób szuka stylu różnorodnego, zaś 38,5 stylu vintage (poniżej wstawię zdjęcia przedstawiające ten styl, bo ktoś może nie wiedzieć). Również spory procent osób, bo aż 29 klientów wypatruje odzieży markowej. 6,1 procent klientów szuka ubrań unisex, a tylko 1,7 procent osób podąża za stylem nowoczesnym.
Styl vintage:


                                                                                                                        źródło: Google

Jaki tym koszulek jest teraz najbardziej na topie?
Z ankiety wynika, że najbardziej na topie jest noszenie koszulek o kilka rozmiarów za dużych. Gryzie się to lekko z moimi poprzednimi wypowiedziami, ale wszystko zależy od grona klientów. Trzeba zauważyć, czego klienci szukają oraz pytać. Kto pyta, ten nie błądzi. Spora część osób, bo aż 32,8 procent szuka koszulek niedopasowanych, ale nie za dużych. Warto wiedzieć, że 12,6 procent naszych klientów przerabia samemu ubrania kupione od nas. Dlatego dla nich nie ma to większego znaczenia.
Jak to jest, jeśli chodzi o spodnie?
Jeśli chodzi o spodnie, szczerze mówiąc, jest wszystkiego po trochu. Warto mieć w swoim asortymencie wiele typów spodni, ponieważ zdania są podzielone dosyć mocno. Przeważa opinia luźnych, markowych spodni i zagłosowało na nią niecałe 45 procent osób. Jeśli chodzi o spodnie garniturowe, z szerokimi nogawkami oraz spodnie dopasowane typu jeansy, obie odpowiedzi mają taki sam procent zaznaczeń, bo aż 33,9%.


Uwaga! Biorąc pod uwagę tę ankietę, warto pamiętać, że procenty oraz liczba osób jest wzięta tylko z max. 238 odpowiedzi!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz zaproponować firmę którą rekomendujesz jako lokalnego producenta lub usługodawcę to zostaw tu opis namiary opisz co oferuje ten przedsiębiorca. Pamiętaj by zostawić też jakiś kontakt, zwykle bedzie to nr telefonu. Ufam że brak ograniczeń nie sprawi że bedziemy mieli więcej z tym pracy. pozdrawiam